Hajlamosak vagyunk azt gondolni egy reklámkampány megtérülésének számításakor, hogy igazából csak a médiaköltséget kell figyelembe venni. A reklámfilm legyártása egyszeri költség, jó esetben többször is felhasználható, így az egy reklámkampányra eső költséghányad mérsékelhető. Nem is beszélve arról, amikor a reklámfilm gyártási költsége igazán nem jelentős tétel, sok esetben meg sem közelíti a milliós értékhatárt. Főleg az ilyen „alacsonyabb” költségvetésű kampányoknál találkozhatunk azonban azzal a nehézséggel, hogy a reklámkampányhoz kapcsolódó technikai költségek a teljes kampányköltségnek aránytalanul magas részét teszik ki és elbizonytalanítják a hirdetőket a televíziós kampánytól. A magas technikai költség például akkor jön létre, ha nagyon sok csatornán szeretnénk a kampányban sugároztatni a reklámfilmet. A reklámanyagokat ugyanis már digitálisan kell leszállítani a csatornák számára két közvetítő cégen keresztül, amelyek nem csak továbbítják, hanem ellenőrzik is a szpotokat és ha bármilyen technikai, a hibátlan sugárzást akadályozó probléma felmerül, jelzik a hirdetőnek, akinek ilyen esetben el kell végezni a szükséges javításokat. A különböző csatornákon látható reklámfilmek, már csak az ezen a szűrőn átengedett változatok lehetnek.
Ahogy a televízió csatornák reklámidejének értékesítése, úgy a reklámanyagok továbbításának szolgáltatása is koncentrálódott az elmúlt években és két piaci szereplő között (Adstream és Honey Comb) oszlanak meg a csatornák.
Ahhoz, hogy ebben a rendszerben hatékonyan és a határidőket betartva tudjunk dolgozni az alábbi 3 szempontot érdemes már a kampány tervezésének az elején szem előtt tartani:
– kinek kommunikálok, mi a célcsoportom?
– milyen televíziós csatornákon tudom őket a leghatékonyabban elérni?
– a költségvetésem figyelembevételével hány csatornán tudom lebonyolítani a kampányomat?
Természetesen egy hirdetni szándékozó vállalkozásnál nem feltétlenül állnak rendelkezésre olyan munkatársak, akik minden kérdésre kielégítő választ tudnak adni, de ezért vagyunk mi, médiatervezők és reklámszakemberek. Nálunk minden ehhez szükséges szoftver és kapcsolatrendszer rendelkezésre áll ahhoz, hogy eredményesen tudjuk segíteni már a tervezéstől kezdődően elképzelései megvalósítását és a leghatékonyabb megoldást dolgozzuk ki kampánycéljai eléréséhez.